Wednesday, April 1, 2009

连狗都不如


请问大家有没有看到照片里的两只狗狗。这是我加的baby and Ah Zhong. 这两只狗狗的年龄离得很远。Ah Zhong 70 years older than baby, I think. And Baby only few years old. These two dogs love my sisters, Linda and Charlene very much. Because both of them are crazy about DOGS. I really can't stand with them.
Anyway, I felt these two dogs love my sisters too. Especially, every night when my sister came back from works, they will jump up to their body. Then, they will use their tounge to "greet" them. My sister will call their name and hug them.
But, not for me. Everytime when they want to jump up to me. I will shout to them: "Stop. Go away. Don't touch me." Especially Baby, I know it wants to go near to me and play with me. But, i just refuse to touch them. However, through their lives, I reflect how my relationship with god. 
它们让我想到的是小狗它们对主人的忠心和爱戴。狗狗它们有它们的脾气。它们有他们的灵性。它们对于他们的主人是崇拜的。可是,很多时候我们连它们都不如。我们对我们的主,很多时候都不像它们一样忠心,我们不喜欢我们的主。我们不愿意亲近他们。我们的主在呼喊我们的时候,我们装作听不见。
其实,它们让我想到自己和神之间的关系。我要向他们学习。当主人远行的时候,我要好好照顾好“家”。不要让盗贼有机会潜入主人的家来偷东西,和伤害主人的孩子们。而,当主人回来的时候,我可以就要好高兴的来欢迎他回来。

No comments:

Post a Comment